Klientowi nie przysługuje zwrot towaru, który został wyprodukowany według specyfikacji konsumenta.
Fotoprodukt dostarczany przez Usługodawcę, jest rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Klienta lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Z tego względu i na podstawie art. 38 pkt 3) ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Usługodawcą bez podawania przyczyn tego odstąpienia.
Odbiorca przesyłki powinien sprawdzić jej stan, a w razie uszkodzeń spisać protokół strat. Stan przesyłki można udokumentować protokołem nawet w przypadku wystąpienia drobnych uszkodzeń opakowania. Odbiorca może dopisać do protokołu sporządzonego przez kuriera własne uwagi, jeżeli nie zgadza się z tym, co opisał kurier. Oczywiście protokół taki powinien być sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (jeden dla Klienta, drugi dla firmy kurierskiej) oraz podpisany przez Klienta i przez kuriera. Protokół należy wysłać na adres email sklep@zamowgadzet.pl w terminie do 3 dni od momentu odebrania przesyłki. Jeśli Klient stwierdzi uszkodzenie przesyłki, ale nie spisze takiego protokołu, nie będzie mógł później wnosić reklamacji i oczekiwać rekompensaty za te uszkodzenia.
Obecnie kurierzy InPost nie realizują dodatkowych podjazdów w celu spisania protokołu szkody, jeśli czynność ta nie została zrealizowana przy doręczeniu. Należy uzupełnić skrócony protokół szkody w formie elektronicznej. Procedura dotyczy uszkodzonych przesyłek kurierskich oraz paczkomatowych. Aktualnie jest to jedyna forma spisania protokołu.
Do protokołu należy dołączyć zdjęcia przedstawiające:
Zdjęcia uszkodzonej zawartości są niezbędne do rozpatrzenia reklamacji. Protokół powinien zostać sporządzony w terminie max. 2 dni od doręczenia paczki. Potwierdzenie spisania protokołu należy później przesłać na adres sklep@zamowgadzet.pl
W przypadku przewoźnika Orlen Paczka protokół szkody spisywany jest podczas doręczenia paczki. Jeśli do tego nie dojdzie, wówczas Klient załącza oświadczenie o stanie przesyłki oraz zdjęcie uszkodzonej paczki. Niestety nie ma możliwości późniejszego uzyskania tego dokumentu. Jeśli Klient stwierdzi uszkodzenie przesyłki, ale nie spisze oświadczenia, nie będzie mógł później wnosić reklamacji i oczekiwać rekompensaty za te uszkodzenia.
Co się stanie z paczką, która nie zostanie odebrana z paczkomatu lub punktu obsługi klienta?
Czasami 48h na odbiór paczki z paczkomatu to zbyt mało czasu. Jeśli nie odbierzesz paczki w wyznaczonym odgórnie terminie, paczka wyruszy w drogę powrotną do nadawcy. Kosztami zwrotu nieodebranej przesyłki zostaje obciążony kupujący. W przypadku kiedy kupujący zdecyduje się na ponowne wysłanie paczki, kupujący zostaje obciążony kosztem zwrotu i ponownego nadania przesyłki.
Copyright © 2025 zamowgadzet.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.